עורך דין צוואות - מי בכלל צריך עורך דין צוואה ולמה?

האם החוק מחייב אותי להיעזר בעורך דין צוואות?


חברת עורכי דין ונוטריון אריאלה רוזנטל סודרי, מתמחה במתן כל השירותים המשפטיים הניתנים על ידי עורך דין צוואות. לקבלת שירות בכל הנושאים הנוגעים לחוקי הירושה והצוואות ובהתאם לכל התקנות פנו אלינו ועורך דין צוואה ינחה אתכם בכל הנושאים הנוגעים לתחום זה.

מה היא צוואה והאם עורך דין צוואות חייב לחתום עליה?

עורך דין צוואות יערוך במקרים רבים את הצוואה אולם אין הכרח בכך וגם צוואה שנכתבה ללא נוכחות עורך דין צוואה עדיין עומדת ותקפה בפני החוק ואולם הדרך למימושה לרוב תהייה קצת יותר מורכבת.
צוואה מהווה את הביטוי המילולי, לרצונו של אדם ובקשתו, למה שיעשה עם גופו ו/או רכושו לאחר מותו. המילה צוואה הנה מלשון ציווי כלומר האדם מצווה ומעביר את רכושו וממונו לאחר לכתו מאתנו לאחר לפי בחירתו.
מקובל מאוד כיום בעיקר כאשר מדובר בחילונים שאדם מצווה את גופו למדע. כלומר לפנינו ציווי אשר אמור להתבצע לאחר שאדם נפתר.
חוקי הירושה והצוואות מגדירים בבירור תנאים הכרחיים לחוקיותה, קיומה ומימושה של צוואה אולם כאשר מעורב כבר בשלב כתיבת הצוואה עורך דין צוואות הרי שהדבר מקל באופן משמעותי על קבלת הצו למימוש הצוואה וכל ההליכים המשפטיים הנוגעים לכך.
בהיסטוריה, מוכרות לנו מלחמות וסכסוכים בינלאומיים, שפרצו על רקע של מימוש צוואות, או אי הסכמה לגביהן. בתוקפות בהן חבלי ארץ שלמים היו בשליטתם של יחידים היו עימותי ירושה רבים הופכים למלחמות בין אחים וטוענים לכתר הירושה. גם כיום באזורים מסוימים בעולם מתקיימות מלחומות ירושה אשר נובעות מאי הסכמה לגבי הצוואות אותם השאירו מנהיגים מקומיים, בעלי קרקעות, נכסים וממון.
עורך דין צוואות יהיה לרוב מעורב הן בשלב כתיבת הצוואה והן בשלבי מימושה. כאשר מדובר בבעלי נכסים וממון רב הרי שהסדרת חלוקת הרכוש מבעוד מועד ומתן גושפנקה חוקית לחלוקה זאת כאשר הצוואה נכתבת על ידי עורך דין צוואה מאפשר בעת מימוש החלוקה להימנע מרוב החיכוכים ואי ההסכמות.

עורך דין צוואה כפתרון להתמודדות עם ריבוי נכסים 

כיום מקובל ביותר, בעיקר על ידי מי שנכסיו מרובים ולו יותר מיורש יחיד, להיעזר בעורך דין צוואה עוד בחייו ולהניח אחריו צוואה מסודרת עם הנחיות ברורות לחלוקת רכושו בין יורשיו.
לא תמיד קיומה של צוואה מסודרת ואפילו נכתבה על ידי עורך דין צוואה ימנע עימותים בין הרואים עצמם כיורשים. בעיקר כאשר מדובר בבעלות על נכסים מורכבים כגון בעלות על חברות גדולות או נכסי נדל"ן מרובים. במקרים כאלה לעתים יכנסו היורשים למאבקי ירושה אין סופיים על אף קיומה של צוואה ברורה.
דוגמה נוספת שמזכירה את ההתנהלות בימי קדומים (ופרועים) לפני תחיקת חוק הצוואות והירושות, הנה מאבקי הירושה בעולם מכונה עולם תחתון, גם אם ראשי משפחות הפשע נעזרים בעורך דין צוואה ומכינים את הכל ליום שאחרי, ברגע האמת כאשר בעל השררה נפטר מתעוררים עימותים בין גורמים שונים הרואים עצמם כבעלי זכויות ברכושו או משאביו של הנפטר.
לכל צורכי עורך דין צוואות פנו אלינו בחברת עורכי דין ונוטריון אריאלה רוזנטל סודרי, נשמח לעמוד לרשותכם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עורך דין בחיפה - יתרונות המיקום בעידן האינטרנט

נוטריון באנגלית להשלמת תפקידו של נוטריון בחיפה